STRONG

A legmegbízhatóbb alap intenzív használathoz

Az Alpha Strong egy nagy sebességű görgős ajtó modell intenzív használathoz. Az ajtó panelek rendkívül tartós poliészterrel megerősített PVC-ből készültek. Az ajtó minden aspektusa robusztus kialakítású és jól megtervezett ennek köszönhetően energiatakarékos és jól szigetelt. Általános ipari és kereskedelmi használatra lett tervezve. A bevált technológia garantálja sok éves problémamentes működést.

Speciális jellemzők:
– robusztus acél oldalsó vezetősínek kefetömítésekkel
– a szekciók alumínium merevítő/csuklós profilokkal vannak egymáshoz csatlakoztatva
– alumínium alsó gerenda gumi padlótömítéssel
– megerősített konzolok a nagyobb szélterhelési ellenállás érdekében

Opciók:
– FlexEdge alsó gerendával is rendelhető
– minden építőelem rendelhető rozsdamentes acélból
– görgő takaró acélból, rozsdamentes acélból vagy műanyagból
– műanyag burkolat a hajtás felett
– ablakok rendelhetőek átlátszó műanyagból vagy szúnyoghálóból

Az alábbi RAL színekben rendelhető:
– 1003 sárga
– 2009 narancs
– 3020 piros
– 5005 kék
– 7024 sötétszürke
– 7038 világosszürke
– 9003 fehér
– 9004 fekete

Sínrendszerek

Kiváló minőség | Egyszerű és gyors beszerelés

Az Alpha sínrendszere moduláris felépítésű, és az alkotóelemei nagyrészt előszerelt állapotban érkeznek. A tanúsított minőség és tartósság a sínrendszer és a rugóegység fejlesztésénél és összeszerelésénél a középpontban áll.

Mozgatórugók

A masszív rugók a motor beindítása után azonnal biztosítják a kapumozgást. A rugó nagysága a kapu méretétől és felépítésétől függ.

Padlólemez

A padlólemez biztosítja a vezetősín ideális rögzítését a padlóhoz és a tartóprofil segítségével be lehet állítani a sínek közti ideális osztást.

M8 csavarok

A vezetősínek összekötésére mindig M8-as csavarokat használunk, ami kombinálva a gondosan előkészített és előszerelt elemekkel nagymértékben csökkenti a beszerelés idejét.

A drótkötél

A vezetősín moduláris konstrukciójának köszönhetően biztosítani tudjuk a drótkötél ideális pozícióját, így biztosítva a biztonságos és megfelelő működést.

Biztonsági sín

A vezetősín mindkét oldalán levő behajtás biztosítja, hogy a görgők ne hagyják el a pályájukat. A bitonságot fokozza, hogy a drótkötél el van zárva a sín szerkezetében.

A sínrendszer részletei
Felső szigetelés

Gumitömítéssel van ellátva, ami biztosítja az ideális szigetelést és minimálisra csökkenti az energiaveszteséget.

Padlótömítés

Az optimális padlószigeteléshez az Alpha ajakkal ellátott gumi zárótömítést alkalmaz. Ez, a betonba ágyazott L-profillal együtt minimálisra csökkenti a vízbeszivárgás esélyét.

Görgőtartó pánt

Az Alpha 5 m kapuig egyszerű, 5 m-nél szélesebb kapukhoz dupla görgőtartó pántot használ. A pántok robusztus kialakításúak és tökéletes felfüggesztést biztosítanak.

Standard saroktok

A kapu és a függőleges sín között elhelyezkedő standard saroktok biztosítja a kapu oldala és az épület között a stabil és megfelelő tömítést.

Erősített saroktok

Az erősített saroktokot sötét színű kapuknál alkalmazzuk, amelyek a napsugárzás okozta hő hatására kitágulhatnak és deformálódhatnak.

Vezérlés

Mozgatás és működtetés

Vezérlési lehetőségek

Az Alpha többféle megoldást kínál a szekcionált kapuk mozgatására. Ritkán használt kapuknál a kézi mozgatást ajánljuk. Gyakori használat esetén impulzusvezérelt elektromos mozgatás ajánlott ott, ahol azt a magasabb forgalom megköveteli. Bármilyen kapukonfigurációt is választ, nekünk van megoldásunk a mozgatására. Az összes általunk forgalmazott motor megfelel az európai követelményeknek és szabványoknak (EN-13241-1).

Kézi működtetés – húzókötéllel

Amennyiben a kapu nem nagyobb 16 m²-nél és ritkán használják, ideális választás lehet a húzóköteles kézi működtetés. Ez a megoldás fizikailag megterhelő (arány 1:1) és a nem megfelelő nyitás-zárás sérülést okozhat.

Kézi működtetés –
láncos lehúzó, áttétellel

A láncos lehúzóval történő mozgatás könnyebb a húzóköteles megoldásnál (arány 1:4), de fizikailag ez a rendszer is megterhelő lehet. Ez a megoldás 30 m²-ig ajánlott és a kapu a felső helyzetében rögzíthető.

Elektromos működtetés – nyomógombos vezérlés

Ez a rendszer ritkán használ kapuk esetén javasolt. A nyitáshoz elég megnyomni egy gombot. Zárásnál viszont folyamatosan nyomva kell tartani, így elkerülhetők a veszélyhelyzetek.

Elektromos működtetés – impulzusvezérlés

Gyakran használt kapuk esetén ajánljuk. A kapu a végállásokig nyit/zár, nem szükséges a nyomógombot folyamatosan nyomva tartani. Az impulzusvezérlés feltétele az alsó szigetelőprofilba integrált nyomásérzékelő.

Távvezérelt impulzusvezérlés

Ezzel a rendszerrel időt takarít meg, hiszen pl. a targonca vezetője a járműről is nyithatja / zárhatja a kaput. A fokozott biztonság érdekében az így vezérelt kaput fotocellával is el kell látni.

Impulzusvezérlés frekvenciaváltó motorral

Nagy forgalmú helyekre ajánlott, mert a rendszer még gyorsabb nyitást/zárást tesz lehetővé. A kapu sebességét elektronikusan lehet szabályozni, a felszereltséghez tartozik a nyomásérzékelő és a fotocella.

Vezérlőegységek

Az Alpha vezérlőegység-kínálata is igen széles. Felszerelhetők a fal belső, vagy külső oldalára, oszlopra, és bárhova, ahova más biztonsági berendezések, kapcsolók, távvezérlők és figyelmeztető fények kerülnek.

Lakattal zárható kapcsoló

A főkapcsoló kikapcsolt állapotban lakattal rögzíthető. Ezzel elkerülhető az illetéktelen használat és a karbantartási munkák is biztonságosan elvégezhető

Kulcsos kapcsoló

A vezérlőegységet kulccsal lehet ki/be kapcsolni, és csak a kulccsal rendelkező illetékes személy használhatja. A kaput csak bekapcsolt állapotban lehet vezérelni.

Kétállású kapcsoló

Ez a kapcsoló a kapu két különböző pozíciójú nyitását teszi lehetővé. Például első gombnyomásra a kapu csak embermagasságig nyílik, második gombnyomásra pedig teljesen.

Meghajtás vésznyitóval

Szabvány szerint valamennyi elektromos meghajtás rendelkezik mechanikus működtetési lehetőséggel. Például áramkimaradás vagy vészhelyzet esetén egy kioldó zsinórral leválaszthatjuk a kaput a motortengelyről és egy lánc segítségével a kaput már könnyen ki tudjuk nyitni.

Meghajtás gyorskioldóval

Kapható gyorskioldóval felszerelt meghajtás is. Ennél a kivitelnél a kioldózsinórral leválasztjuk a kaput a motortengelyről, így az vészhelyzet vagy meghibásodás esetén könnyebben és gyorsabban nyitható kézzel. Természetesen a gyorskioldóval ellátott szekcionált kapuk rugótörés-védelemmel is rendelkeznek.

VL meghajtás

Rugómentes rendszer elektromos meghajtással, tetemes energiamegtakarítással. A rendszer nagyon gyors nyitást/zárást tesz lehetővé, így kiváltja a gyorskapu alkalmazását.
Különösen ajánlott:
– nagy forgalmú kapuknál
– nagyobb méretű kapuknál

Vészleállító kapcsoló

Amennyiben a helyi előírások vagy a nemzetközi jogszabályok kötelezővé teszik az elektromosan vezérelt szekcionális kapuk gyorsleállítóval történő azonnali megállítását, az Alpha lehetővé teszi a vezérlőelem vészleállító kapcsolóval való kiegészítését.

Vezeték nélküli jelátvitel

A biztonsági elemeket a vezérlőegységgel általában spirálvezeték köti össze, ez azonban útban lehet vagy megsérülhet. Ezért az Alpha a kapuit elemmel működő WSD modullal látja el, amely rádiójelek segítségével kommunikál a vezérlőegységgel.

Extra vezérlési funkciók

Kulcsos kapcsoló

A kapu vezérelhető önálló kulcsos kapcsoló segítségével. Két modell áll rendelkezésre: a falba épített – új építésű házaknál javasolt -, és a falra szerelhető változat, amelynek a felszerelése nem jár a fal megbontásával.

Nyomógombos kapcsoló

Annak érdekében, hogy a kapu bármikor éjjel-nappal nyitható legyen rendelhető kódos beléptető billentyűzet. Különösen ajánlott nagy forgalmú kapuknál. A megadott kód segítségével lehet a kaput működtetni.

Külső hármas kapcsoló

Mindkét oldalról vezérelt kapuk esetén ajánlott (pl. megfigyelt területek, távolabbi helyről történő irányítás esetén, úm. porta, stb.). Ugyanolyan nyomógombokkal rendelkezik, mint a standard vezérlőegység.

Forgalomirányító és figyelmeztető lámpák

Sérülések és káresemények megelőzése érdekében a kapu mindkét oldalára forgalomirányító és figyelmeztető lámpát lehet felszerelni. A villogó fény veszélyre figyelmeztet és a kapu nyitásakor kapcsol be. A közlekedési lámpa a forgalmat irányítja.

Zsinóros húzókapcsoló

A zsinóros húzókapcsoló segítségével a kapu anélkül nyitható, hogy le kellene szállni a targoncáról. Ideális azokon a helyeken, ahol nem rendelkezik mindenki távirányítóval. A zsinóros húzókapcsolót rendszerint néhány méterrel a kapu elé, vagy mögé, konzolokra szerelik.

Távirányítású vezérlés

Az Alpha standard kínálatába beépíti a vevőegységet az ajtó vezérlőegységébe.
Így a kapurendszer könnyen átalakítható távirányítóval vezérelt rendszerré. Az 1, 2 és 4-csatornás távirányítók akár négy különböző kapu működtetésére is alkalmasak.

Biztonság

Mechanikai és elektronikus biztonsági berendezések

A biztonságos működtetés érdekében kapuinkat elektromos és mechanikus biztonsági rendszerekkel láttuk el, melyek segítenek a balesetek és káresemények megelőzésében. Azonban fontos, hogy betartsuk az alapvető előírásokat!

Az Alpha megalkotta az optimális biztonsági rendszert, mely rendelkezik a megfelelő (TÜV NORD) minősítéssel és teljesíti a legszigorúbb előírásokat is.

Mechanikai biztonsági berendezés

Rugótörés elleni védelem

Az Európai Unió EN-13241-1 szabványa előírja, hogy a szekcionált kapuk zárása nem történhet ellenőrizetlenül. Ezért a mechanikus működtetésű kapuk olyan biztonsági rendszerrel készülnek, amely rugótörés estén is megakadályozza a kaputábla lezuhanását. Az elektromos kapuknál ez a rendszer nem szükséges, mivel a motor önzáró váltóval rendelkezik.

Zuhanásgátló fék – drótkötélszakadás esetén

A TÜV előírja, hogy a két mozgató drótkötél a kapupanelek súlyának hatszorosát kell elbírnia. Amennyiben a kötelek szakítóereje ennek megfelel, nincs szükség zuhanásgátló fékre, ha azonban ez nem garantálható, akkor a kaput zuhanásgátló fékkel kell felszerelni. A kötélszakadás-gátló beépítéséhez a sín mellett még 50 mm hely szükséges.

Feltolásgátló retesz

A szekcionált kapuk drótköteleken vannak felfüggesztve, ezért könnyedén feltolhatók, amennyiben nincsenek zárva. A biztonsági reteszt éppen ezért kifejezetten kis méretű és könnyű elektromos kapukhoz fejlesztették, megakadályozandó azok nem kívánt kinyitását. A mechanikus kapuk alapfelszereltsége a mechanikus rugós zár, a szereléshez 50 mm hely szükséges a vezetősín mellett.

Elektronikus biztonsági berendezés

Kötél meglazulása elleni védelem

Ezt a biztonsági eszközt mindkét tartókötélre felszerelik, és amennyiben a kötél meglazul vagy elszakad, a berendezés automatikusan áramtalanítja és leállítja a motort.

Normál akadályészlelés

Ez a berendezés az adóval és vevővel a kapu alsó gumi tömítőprofiljába van beépítve. A jel megszakadása esetén a kapu megáll és visszanyit. A gumiprofil maximálisan 40 kg. nyomást fejt ki.

Fénysorompó

Ezt az akadályfelismerő rendszert 8 cm-rel a kapu fő záróéle alá szerelik. Amennyiben a fotocella akadályt érzékel, a kapu mozgása leáll és visszanyit, így biztosítva a kapu akadálymentes és biztonságos működtetését.

Reflexiós fotocella

Impulzusvezérlésű motoros kapuk esetén, ahol a személy a kapu működtetésekor nem látja a vezérelt kaput, kötelező eszköz a biztonsági fénysorompó. Két típusa létezik: az egyik változat egy adóból és egy fényvisszaverő prizmából, a másik pedig egy adóból és egy vevőből áll. Mindkét modellnél az adót a vezérlés felőli vezetősínen helyezik el.

Adó-Vevő (folytatás)

A prizmát, illetve a vevőegység pedig az ellenoldali sínre szerelik. Az adó és a prizma /vevő közötti kapcsolat megszakadása esetén a motor jelet kap a kapu mozgásának megállítására és az ellentétes irányú mozgatására. A vevőegységgel ellátott fotocella előnye a fényvisszaverő prizmával szemben az, hogy nem érzékeny a porra és nedvességre.

Személybejáró és mellékajtók

Lépjen be, még ha a kapu zárva is van

A kapuinkba személybejáró ajtó is beépíthető, ez azonban gyengítheti a kapu szerkezeti stabilitását. Emellett figyelembe kell venni a szélesség, a magasság, a küszöb, és a menekülési útvonalakkal kapcsolatos lehetőségeket és előírásokat. Ezért azt ajánljuk, hogy a személybejáró ajtó a szekcionált kaputól külön, az épület homlokzatába kerüljön beépítésre. Szakembereink segítenek a megfelelő megoldás megtervezésében és kivitelezésében.

Elkülönített személybejáró ajtó és áruszállítási útvonal.

Elkülönített személybejáró ajtó és áruszállítási útvonal, egyazon struktúrában.

Kapuba integrált személybejáró ajtó.

Elkülönített személybejáró ajtó a szekcionált kapu mellett

Az elkülönített személybejáró ajtó előnye abban rejlik, hogy teljesen el van választva a személy- és áruforgalom. Ez azt jelenti, hogy a kapu megtartja szerkezeti stabilitását és egyúttal csökken a baleset kockázata. A mellékajtó a kapu mellé, a homlokzatba kerül beépítésre és mivel a kapuval megegyező anyagokból készül, ezért teljes egységet mutat.

A megfelelő ajtó kiválasztása

A mellék személybejáró ajtók DIN szabvány szerint készülnek, lehetnek befelé vagy kifelé, illetve jobbra vagy balra nyílók. Ha az ajtó a vészkijárat szerepét is betölti, kizárólag kifelé nyílhat!

A mellékszemélybejáró ajtók beszerelése

Akárcsak a szekcionált kapu, az ajtó beépítése is a nyílás belső része mögé történik. Ez két előnnyel jár: először is az ajtó könnyen szintbe hozható (esztétikai szempont), másodszor a szélessége 810 mm lesz az 1000 mm-es nyílásban (1000+50- 240=810 mm). Vagyis az ajtó szélessége 60 mm-rel nagyobb, mintha az ajtót a nyílásba installáltuk volna. Amennyiben mégis a nyílásba való szerelést választja, számoljon azzal, hogy az ajtó mérete csak 750 mm lehet ugyanabban az 1000 mm-es nyílásban.

Integrált személybejáró ajtók

Amennyiben nincs lehetősége az ajtó homlokzatba való beépítésére, integrálhatja a kapuba is. Több lehetőséget kínálunk, közülük mindegyik megfelel a strukturális, esztétikai és biztonsági követelményeknek. Az integrált kapuk ízléses , integrált felfüggesztési rendszerrel rendelkeznek, biztosítva az ajtó megfelelő illeszkedését a kapuba. Három féle küszöbmagassággal rendelhető: 22, 110 és 195 mm.

A személybejáró ajtók színes profiljai

Amennyiben színes szekcionált kaput (ISO vagy ALU) választ integrált személybejáró ajtóval, nem szükségszerű, hogy az ajtó profiljai ugyanolyan színűek legyenek, mint a kapu. Választhat eltérő, hangsúlyosabb színű profilokat az ajtó számára, ez csak az Ön döntésén múlik.

Esztétikus megjelenés

Az Alpha a közelmúltban továbbfejlesztette a személybejáró ajtóinak megjelenését. A beépített zsanéroknak köszönhetően már nincs látható rögzítőelem a külső oldalon és így a szabványos alumínium ajtóprofil tökéletesen belesimul a kapu összképébe.

Beépített ajtókapcsoló

A személybejáró ajtókapcsoló, amely az erősítő csapszeg fogadója alatt helyezkedik el, egy olyan beépített biztonsági eszköz, ami megakadályozza a szekcionált kapu működtetését, ha a személybejáró ajtó nyitva van.

Erősítő csapszeg

Az erősítő csapszegeknek köszönhetően, az ajtó mindig megfelelő pozícióban van a kapu mozgása közben, valamint jobb tömítésről is gondoskodik a kapu és az ajtó között. Az ajtókapcsoló mágneses érzékelője a csapok fogadója alatt helyezkedik el.

Elhelyezés

A személybejáró ajtó a szekcionált kapu stabilitása érdekében nem kerülhet a szélekre. Az ábrán látható, hogy hová lehet, illetve nem lehet a személybejáró ajtót elhelyezni. Személybejáró ajtót max. 6000 mm szélességű kapukba lehet beépíteni.

22 mm-es küszöb

A megbotlásveszély csökkentése érdekében az Alpha Deuren egy olyan 22 mm magasságú küszöböt fejlesztett ki, amely meghatározott körülmények között a menekülőajtokra vonatkozó előírásoknak is megfelel.

22 mm-es küszöb (folytatás)

Az alacsony átjárón akár könnyebb mobil szállítóeszközök is áthaladhatnak.

Integrált személybejáró ajtó, mint vészkijárat

Amennyiben a tervezett integrált személybejáró ajtó egyben a vészkijárat szerepét is betölti, számtalan követelménynek és előírásnak kell megfeleljen. Az elbírálásnál a következő pontokat kell figyelembe venni: az épületben dolgozók, ill. tartózkodók létszáma, az ajtó szélessége, magassága, a küszöb magassága, zár típusa, az ajtó nyitásának iránya.

Biztonsági (pánik) zár

Az integrált személybejáró ajtókat – amennyiben a vészkijárati szerepet is betölti – biztonsági, ún. pánikzárral kell ellátni. A pánikzárak különböző változatban kaphatók. A pánikzárral ellátott személybejáró ajtók belülről kilinccsel bármikor nyithatók, még akkor is ha a retesz zárva van.

A személybejáró ajtó szélessége, magassága

A személybejáró ajtó szélességét és magasságát jogi előírások szabályozzák. Amennyiben az ajtó maximális szélessége 940 mm, magassága 2250 mm, abban az esetben teljesíti a vészkijáratokra vonatkozó előírásokat.

Küszöbmagasság 22 mm

A 22 mm magasságú küszöb csökkenti a megbotlás esélyét, így teljesíti a vészkijáratokra vonatkozó előírásokat.

Személybejáró ajtók – lehetőségek, kiegészítők

Az Alpha folyamatosan fejleszti a személybejáró ajtóit, hogy minél hatékonyabban integrálhatóak legyenek a kapukba. A biztonság és a mindennapi használhatósság mellett, ugyanúgy hangsúlyt fektetnek a minőségi megjelenésre. A komfortos használathoz hozzátartoznak az olyan megoldások, mint az ajtó leemelés elleni védelem, elektromos biztosítás, pánikrúd és a hárompontos zárszerkezet.

Személybejáró ajtók színes profiljai

A színes ALU/ISO szekcionált kapuk mellett elérhetők a színes integrált személybejáró ajtók is. Az alapkivitelű ajtókat nem színezik, hogy a sötétebb színű kapuknál az ajtó szembetűnőbb legyen. Ha Ön azonban úgy dönt, hogy a kapu és az ajtó ugyanolyan színű legyen, az sem jelent akadályt.

Az Apha 6 különböző zárszerkezettípust kínál. Két standard zárszerkezetet és négy pánikzárat.

Standard zárszerkezetek:
– zárszerkezet mindkét oldalon kilinccsel
– zárszerkezet fix fogantyúval a külső oldalon és kilinccsel a belső oldalon

Pánikzárak:
– pánikzár fix fogantyúval a külső oldalon és kilinccsel a belső oldalon (E-típusú funkció)
– pánikzár mindkét oldalon kilinccsel (B-típusú funkció)
– pánikzár fix fogantyúval a külső oldalon és nyomórúddal a belső oldalon (E-típusú funkció)
– pánikzár kilinccsel a külső oldalon (osztott dióval) és nyomórúddal a belső oldalon (B-típusú funkció)

Pánikzár (E-típus)

Az E-típusú pánikzárral az ajtó belülről bármikor nyitható és zárható egy kulcs segítségével. A zárnyelvet és a reteszt a kilincs lenyomása egyszerre hozza működésbe. A pánikkioldó funkció csak akkor használható, ha nincs kulcs a zárcilinderben. Kívülről a zárnyelvet és a reteszt csak kulcs segítségével lehet működtetni. A működés után a retesz ismét zárt helyzetbe kerül. Ezt a típust csak akkor válassza, ha az ajtó csak vészkijáratként működik. Mindennapi használatra nem alkalmas.

Pánikzár (B-típus)

A B-típusú pánikzár a belső oldalon ugyanúgy működik, mint az E-típusú. Ennél a típusnál azonban kívül egy kilincs található, amely zárható vagy nyitható, így mindennapi használatra is alkalmas.

A zár működése a következő: az ajtó kívülről egy kulcs segítségével bármikor nyitható vagy zárható. A retesz működtetésekor és kulccsal való zárásakor a külső kilincs működésképtelen. A külső kilincs akkor sem működik, ha a pánikfunkciót használjuk és a retesz a zárban van. A pánikfunkció működése után a retesz ismét zárt helyzetbe kerül. A zár akkor működtethető ismét kívülről, ha kulccsal feloldjuk a cilindert.

Zárás három ponton

A fokozott biztonság érdekében az ajtó alsó és felső részébe a gyári mellett két további zárat lehet beszerelni, melyek egy kulccsal zárhatók. Ezek forgógombos zárak, így az ajtó belülről kulcs nélkül nyitható.